Bolest kloubů: Co dělat, aby vás netrápily?

Mnoho z nás má nějaké potíže s klouby. Ten, kdo je nikdy neokusil, je vlastně velice šťastný člověk. Odborníci uvádí, že každý druhý člověk nad 50 let má nějaké dlouhodobé potíže spojené s klouby a s pohybovým aparátem. A s vyšším věkem a rostoucím opotřebením se jejich funkce postupně zhoršuje a nastávají problémy s hybností. Přirozenou funkci kloubů přitom můžete podpořit správnou výživou. Jaká výživa by to měla být? Co by ve vašem jídelníčku nemělo chybět? Na to se podíváme v tomto článku.

Správná strava je základ

Klouby jsou pohybová část kostry, která je neustále namáhána jak ve vyšším věku, tak i v mládí. Na jejich opotřebení má vliv nadměrné sportování, zatěžování kostry, hormonální změny a samozřejmě i věk

Proto je potřeba v průběhu života dbát na jejich správnou výživu. Abyste se mohli po celý život volně pohybovat a měli dostatek látek pro jejich správnou funkci.

Snímek obrazovky 2021-06-30 v 10.16.10Co jíst, aby vás klouby nebolely?

K výživě kloubů je žádoucí konzumovat potraviny bohaté na omega 3 a 6 mastné kyseliny, jako jsou ryby, zelenina a želatina. Pro jejich přirozenou funkci byste měli denně přijímat adekvátní množství vitaminů, minerálů a stopových prvků

V dnešní uspěchané době však častokrát není možné zajistit si dostatek potřebných látek v potravě a neustále si hlídat nutriční složení potravin. Však to moc dobře známe. 

Naštěstí existují doplňky stravy, které vám pomohou získat správné množství vitamínů a stopových prvků tak, aby byly vaše klouby ohebné a plné života. Minerály a vitamíny totiž doplňují cenné prvky a napomáhají jejich vstřebávání tam, kde jsou potřeba.

Výživa pro vaše klouby

Hlavními vitamíny, které jsou pro vaše klouby prospěšné, jsou Vitamin K2 + D3. Tyto dva vitaminy pracují ve vašem těle nejlépe společně. Navzájem si napomáhají ke vstřebávání látek potřebných pro správnou hybnost organismu. Působí na pevnost kostí i ohebnost kloubů, přispívají k udržení normálního stavu kostí a podporují normální stav hladiny vápníku v těle.

Snímek obrazovky 2021-06-30 v 10.14.06

Hořčík je minerál, který je důležitý pro správnou funkci celého vašeho těla. Hraje roli při výživě kloubů, přispívá k udržení normálního stavu kostí a udržuje kosti a klouby v kondici. 

Přípravky pro výživu kloubů

Doplňujte MSM, chondroitin, kolagen, vitamin C, kyselinu hyaluronovou a zinek. Ty tvoří strukturu chrupavek, jejichž přirozená pevnost postupem času a opotřebením přirozeně klesá. Tyto látky vám zajistí pružnost a pevnost chrupavek, přispívají k pevnosti vazů a šlach, které s klouby a jejich pohybem úzce souvisí. 

Pohybový aparát můžete zároveň podpořit užíváním přípravků s kolagenem jako je Geloren Aktiv nebo Kloubus, které obsahují optimální množství látek potřebných pro podporu hybnosti vašeho organismu.

Dopřejte si dostatek pohybu

Když začnou bolet klouby, spoustu lidí to přivede do křesla. Jednoduše řečeno se přestanou hýbat. Pohyb přitom účinkuje jako balzám na klouby. Hýbat byste se měli pravidelně, a to i v případě, že vás klouby bolí, aby chrupavky neztratily svou přirozenou pružnost

V kloubech se totiž nachází mazivo, které se tvoří právě při pohybu, a proto je potřeba jeho tvorbu podporovat. Zároveň je nutné posilovat svaly, které celý pohybový aparát drží pohromadě a zpevňují.

kloubus-krabicka-sklenicka

Pohyb je balzámem pro klouby


Nemusíte ale hned zamířit do posilovny nebo na maratonský běh. Nejpřirozenějším pohybem je
chůze. Vyrazte na procházku do přírody nebo na výlet. Můžete začít i plavat. Ve vodě je vaše tělo nadnášeno a není výrazněji zatěžováno. Plavání je pro klouby ta nejlepší aktivita. Pomáhá také cvičení jógy, při kterém se provádí pomalé pohyby procvičující a zpevňující celé tělo.

Pečujte o své klouby každý den. Pravidelným pohybem, pestrou a vyváženou stravou a správnou výživou. Vsaďte na doplňky na stravy na podporu hybnosti a zdraví kloubů.